Mikrochippes állatjelölés

2011 július 1. óta Magyarországon  kötelező az ebek mikrochipes megjelölése ezt a 2010. február 28-án megjelent Kormányrendelet (41/2010.Korm.rend.) írja elő. A mikrochipes megjelölés betartatásának szabályait a 115/2012 (VI.11.) Kormányrendelet alább idézett szakasza rendeli el.

Idézet a Magyar Közlöny 2012. évi 70. számából:

(11) A 41/2010. (II. 26.) Korm. rendelet 17/B. §-a a következő (10)–(12) bekezdésekkel egészül ki:

„(10) Négy hónaposnál idősebb eb csak transzponderrel megjelölve tartható.

(11) A (10) bekezdésekben foglaltak betartását a jegyző és a kerületi hivatal ellenőrzi.

(12) A négy hónaposnál idősebb transzponderrel nem jelölt ebről a jegyző és a magánállatorvos köteles jelentést tenni a kerületi hivatal felé.”

Fentiek a következőt jelentik 2012 december 31. ig valamennyi ebet mikrochippel kell megjelölni. Amennyiben az állatorvos ezen dátum után nem megjelölt ebbel kerül kapcsolatba (oltja, kezeli, operálja stb) a megjelölés hiányát köteles jelezni a kerületi főállatorvos felé.

Mindezek ellenére az Ajkai Állatorvosi Központban úgy gondoljuk hogy chipezni nem csak azért kell mert kötelező, hanem azért mert egy igen hasznos beavatkozás. Ha le akarjuk egyszerűsíteni mit is jelent a chipezés egész egyszerűen ezzel a beavatkozással megtanítjuk a kutyát vagy cicát “beszélni”. A chip beazonosításával azonnal ismerté válik az állat tulajdonosának elérhetősége.

Például ha egy kutyát találnak és behozzák rendelőnkbe azonnal megnézzük van e benne chip, ha igen a chipnyilvántartó rendszer segítségével megnézzük a tulajdonos adatait, és már hívjuk is a gazdit hogy bejöhessen a rendelőbe a megtalált kedvencéért. Így a kutya találja meg a gazdát , nem kell a gyepmesteri telepen vagy egy menhelyen napokat heteket tölteni , mire a gazdi komoly e-mailezés, keresési, kampány, telefonálás után megtalálja , ha megtalálja, és hazaviheti.

Összegezve a chip egy hatékony kiforrott precíz állatnyilvántartási rendszer, melynek elvégeztetése  minden gazdi nem csak törvényi kötelezettsége, hanem jól felfogott érdeke is

Az Ajkai Állatorvosi Központban rendelési időben időpont egyeztetés nélkül chipezzük a kutyákat. A chip beültetése körülbelül annyi fájdalommal jár mint egy veszettség elleni védőoltás.  A beültetés elvégzéséhez kérjük hozza magával természetesen kutyáját, az eb oltási könyvét. A chipezés alkalmával a kutyát megvizsgáljuk, ha egészséges a beavatkozás elvégezhető. Beültetés után elvégezzük a chip ellenőrzését és azonnal az állat regisztrációját a www.petvetdata.hu rendszerében.

A chipezés elvégezhető az állat tartási helyén is ehhez kérjük telefonon egyeztessen időpontot állatorvosainkkal.